Najväčší producent luxusného tovaru na svete, do ktorého portfólia
patria značky ako Louis Vuitton, Dior či Céline, zaznamenal tržby na
úrovni 64,2 miliardy eur, informovala agentúra AFP. V porovnaní s rokom
2020, keď sektor poškodila pandémia nového koronavírusu, to znamená rast
o 44 %.
LVMH však prekonal aj tržby z roku 2019, teda pred nástupom pandémie. V
porovnaní s týmto rokom sa tržby luxusného domu zvýšili približne o 20
%.
Čistý zisk dosiahol približne 12 miliárd eur. Oproti roku 2020 to
znamená rast o 156 %. Podobne ako pri tržbách aj pri zisku bol
francúzsky koncern úspešnejší aj oproti roku 2019. V porovnaní s rokom
spred pandémie sa zisk zvýšil o 68 %.
LVMH očakáva pokračovanie dobrých výsledkov aj v roku 2022. "Napriek
neistotám, ktoré sa z konca minulého roka presunuli do roku 2022, sme
presvedčení, že LVMH je vo výbornej pozícii pokračovať v posilňovaní
svojho líderstva na trhu s luxusom," povedal šéf koncernu Bernard Arnault.
Výsledky spoločnosti prekonali očakávania analytikov, ktorých oslovila
agentúra Bloomberg. Tí odhadovali, že tržby dosiahnu 62,2 miliardy eur a
čistý zisk 10,7 miliardy eur. Jedným z dôvodov lepších než očakávaných
výsledkov bolo zlepšenie ziskovosti. Prevádzková marža LVMH vzrástla na
26,7 %, zatiaľ čo napríklad v roku 2019 dosiahla 21,4 %.